söndag 2 september 2012

Bäst att vara ute i god tid

Hösten har startat! Höstvädret har inte visat sig riktigt ännu vilket har gjort starten på mitt nya arbete till en mycket bra start. Det har varit några regniga dagar men också många väldigt fina dagar, som varit underbara och välbehövliga. Jag upphör aldrig att förvånas över hur mycket vädret påverkar mitt humör! Soliga dagar är det mesta lätt.
 
Ett bra sätt att få kylan och höstens ankomst att kännas lite roligare är att sticka mössor. I år har jag varit ute i god tid när det kommer till mösstillverkningen, två mössor är redan klara och ligger och väntar och med ens känns kylan lite efterlängtad. Mönster från garnstudio såklart.
 
Ännu så länge behövs det som sagts inte någon mössa. Det har gjort att jag kommit igång riktigt bra med att cykla tur och retur till jobbet (8,7 km x 2). Första veckan var tuff, det ska erkännas. Sega ben och trött rumpa, första fredagens cykling gick på ren vilja. Nu börjar det tack och lov flyta på och det känns riktigt bra att börja och avsluta arbetsdagen på detta sätt. Nu är dock min cykel på reparation och jag är lite nervös för att jag ska komma ur fas... Men ett fungerande lyse är en nödvändighet och fungerande växlar är inte dumt det heller.
 
Förskolan då... jo känner mig mycket, mycket ringrostig. Naturligtvis har de första veckorna ägnats åt att lära känna barnen och få en relation till dem och det börjar nu ge resultat. Min fredag avslutades med att jag lämnade 4 killar skrikandes vid gungorna; nej fröken inte gå hem! 
 
Nu ska vi bara få lite struktur på vår verksamhet och bestämma oss för ett kul och inspirerande tema. Natur - teknik och matematik är våra ledord. Förslag?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar