lördag 6 juli 2013

Nu börjar det bli riktigt roligt

Förra veckan var familjen bortrest och jag hade mycket tid för mig själv. Så passade på att rita av lite mönster och sy lite. För en gång skull flöt det på och det var riktigt kul. Jag blev oxå nöjd med resultatet även om bilderna här blev sådär. En tröja och två par leggings hann jag med. Ritade av en tröja jag har och sydde sedan utifrån det och det blev bra. Ärmarna blev lite större än ärmhålet vilket löstes med en liten puffärm vilket blev en kul detalj. I fredags fick jag faktiskt beröm av två föräldrar för min "jacka/omlottröja". Båda frågade var jag köpt den... men allt går inte att köpa ;-)

Nu är det semester och flitens lampa lyser med sin frånvaro..

2 kommentarer:

  1. Jättefint! Lite kul, håller på att virka vantar med samma "mönster" :) /Carin

    SvaraRadera
  2. Då får jag kolla in dem imorgon! Ska bli kul att ses! / Kram

    SvaraRadera