söndag 30 december 2012

årets sista inlägg..

Ja året börjar gå mot sitt slut och med ett nytt års inträde brukar det alltid förväntas ett eller annat nyårslöfte. Jag kan inte lova att inläggen kommer komma oftare här på bloggen för det skulle jag aldrig kunna hålla och egentligen har jag nog tillräckligt med utmaningar 2013... Den största utmaningen blir att få mitt knä att fungera igen, jobbet som fortfarande är ganska nytt är ju såklart en annan trots detta har jag tänkt mig en liten ytterligare utmaning. I återbrukets anda har jag tänkt mig att ha inköpsförbud på garn under hela 2013. Dels är det ju ganska sjukt och onödigt att ha garn liggandes i varenda förvaringsmöbel man har, dels är det av omtanke om dem som tvingas leva ihop med mig och mitt garn. Sedan känns det också kul att tvingas tänka till och använda sig av vad som finns. Det kan ju faktiskt bli kul och nytänkande med restgarn, dock är det ju som de allra flesta vet, så att de flesta restgarnsprojekt ofta kräver lite garnkomplettering som sedan i sin tur lämnar nya garnrester... hur som helst.

Mitt nyårslöfte 2013, blir att inte köpa något nytt garn!

För att göra det hela lite roligare har jag utmanat min mor att göra samma sak. Utan speciellt lång tvekan tackade hon ja till utmaningen. Sambon var snabb och satsade 500 kr på att vi inte skulle klara hålla vårt löften, han krävde dock att vi inte skulle få byta till oss garn hos varandra vilket vi inte ville acceptera. Så han får behålla sina pengar. Någon annan som sätter emot eller som hakar på?

För att avsluta året på bästa sätt så blev det således ett besök i garnaffären för att bunkra upp... tyvärr hade rean tagit hårt på sortimentet så garnet som behövdes var slut, det hela löstes med att betalningen gjordes klar nu för då är det ju inköpt 2012, eller hur? Vem bryr sig om när garnet hämtas?

Året sista dagar har också använts till några restgarnsprojekt för att komma in i rätt stämning innan årsskiftet... av brunrandat lovikagarn blev det ytterligare ett fodral, denna gång mer klassiskt och manligt.


sambons nyinköpta iphone kan också vara en orsak...

 


En av mina tröjor har oxå bytt ägare under 2012s sista månad. Den första tröjan jag faktiskt helt har designat själv. Jag tycker att tröjan är jättefin när jag tittar på den men har själv aldrig känt mig riktigt bekväm i den .Den är för kort och fel färg och tillråga på allt i akrylgarn, blää. Kanske blir det en korrigerad variant någon dag...

Så för att hitta en ny ägare och för att få lite plats i min överfulla tröjlåda tog jag faktiskt på mig den . Min plan funkade, redan första jobbtimmen fick jag en komplimang för min fina tröja och i samma andetag som jag tackade för komplimangen gav jag bort den som en för tidig julklapp.

en armygrön tröja patent och rätstickad...

 
På tal om julklappar tyckte jag mig ha hittat den perfekta julklappsboken till min mamma. Samma sak tänkte visst hon också och följde blev att vi öppnade varsitt paket innehållande samma bok, lite komiskt men jag är inte ledsen boken var fin och innehöll både det ena och det andra. Inspiration kan man aldrig få nog av.



Gott slut till Er alla!

2 kommentarer:

  1. Nä, jag hakar inte på. Hade aldrig kunnat hålla det ändå. Men jag kan vara med på att försöka göra åt så mycket som möjligt däremot!

    SvaraRadera
  2. Du vet nyårslöften är till för att brytas ; )

    SvaraRadera