måndag 13 augusti 2012

Nya tider - men färgskalan är den samma

En väska sydd av gamla jeans, det blir lite extra roligt när man bevarar detaljer från jeansen. Jag ville att det skulle gå att bära väskan både som en vanlig väska och som ryggsäck men det visade sig bara fungera när väskan var fullpackad. Får väl se väskan som en prototyp.
Semestern är slut och det är dax för allvar igen. Några gånger i sommar har väskan packats även om vi bara varit i Sverige. Det har varit en bra sommar även om solen kunde visat sig lite oftare...


Fördelen är att det blir mer tid för handarbete. Denna sommar har det varit virkning för hela slanten. Jag har virkat färdig en kjol och en kofta som jag pulat med ganska länge. Är nöjd med resultatet och koftan har blivit en favorit i sommar.
Lite kustkänsla - sjömansvitt och blått












På garnrean köpte jag garn till en väska men med bara 6 varv kvar tog garnet slut och eftersom jag handlat på rean var garnet slut när jag skulle komplettera, finns det något mer irriterande?

Nu börjar allvaret igen och för min del innebär det ett nytt arbete. Inte som slöjdlärare dock utan som förskollärare på en uteförskola. Det känns jättekul och jag hoppas att jag får god användning av både slöjd och teckenspråkskunskaper. Tänker mig att bloggen kanske ändrar inriktning i och med detta, vi får väl se...

Jag har två övergripande mål med hösten. För det första vill jag komma in i arbetet och hitta min roll, jag vill lära mig massor och jag vill känna riktig arbetsglädje. För det andra vill jag bli lite mer tränad. Jag planerar att cykla till och från förskolan. Min förhoppning är att om jag skriver det här så kanske det blir genant att inte göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar