måndag 9 juli 2012

Vad är skapande?

På mitt jobb har två kollegor fått barn, det är skapande på hög nivå. Två pojkar har det blivit, kanske är det pojkarnas år i år?

 Jag har fastnat för alla underbara mönster på Brittas Ami, det började med att jag gjorde en nybakad student. Den blev dock så ful att den inte förtjänar att visas på min sida. Något bättre blev dessa snuttefiltsdockor som jag gjorde som en liten present till de färska Irisbebisarna.

En nyckelpiga som betyder - lycka...
ögonen är inte riktigt så självlysande i verkligheten
Å en pippi - alla barns favorit

sällan är buskarna så gröna
som när fönstrena är helt nytvättade
Kolla in sidan och leta fram virknålen!
Mönstrena är ljuvliga och verkligen välarbetade, tack!

Annars närmar det sig semester här, bara fyra dagar kvar nu. Därför är lilleman hos mormor och morfar och blir bortskämd medan vi andra sliter med att städa varenda liten vrå av vår lya. Vi ska i hyra ut, ett perfekt sätt att dryga ut semesterkassan och en god anledning att storstäda åtminstonde en gång om året. Min svärmor sa en gång att om hon hade fönster som gick att öppna inåt skulle hon tvätta fönster varje vecka. Jag känner inte direkt att jag har samma behov, därför var det länge sedan de blev tvättade sist. När jag tvättat de första fönstrena ikväll kunde jag inte låta bli att dra paralleller till slöjdandet. Hårt arbete för att sedan kännas sig nöjd med att vara färdig, nöjd med att ha gjort en insats men bara sådär nöjd med resultatet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar