söndag 9 juni 2013

SOL, linnen och restgarnsprojekt...

Äntligen är det sommar och sol men eftersom symaskinen äntligen blivit lagad har sylusten infunnit sig och då blir det till att sy även om solen gassar. Vädret fick istället inspirera när jag valde vad jag skulle sy. Trots nyservad maskin vägrar tvillingsömmen att fungera. Kan inte förstå vad jag gör för fel? Någon som har tvillingsömproblem med Janome easy jeans? Min tvillingsöm är mycket stram och drar ihop tyget som rynkar sig och inte alls blir fin. Fick bli flatlock istället, blev ett mycket bättre resultat dock med varierad kvalité. Janome är verkligen inte min bästa vän.
Linnena gjorde jag från ett t -shirtmönster där jag klippte ärmhålen lite större. På ett av linnena glömde jag detta men det linnet blev nästan bäst, i varje fall om det ska passa till en kille.
Tygerna är så klart från tygaffären
 
Som sömmen ska se ut och som den inte ska se ut..


 

 
 
På stickfronten är det restgarnsrandigt som gäller. Stickade ett mönster från garnstudio men först blev ärmhålen för tighta och det var inte alls bekvämt så jag tog upp och gjorde om. Sedan var ärmarna för smala, blötte och tog likt Cajsa Warg, vad jag hade för att töja ut ärmarna...
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar