söndag 7 april 2013

Svart, svart, svart och smått, smått, smått...för smått!

Här har det varit svart länge så oxå i min handarbetsvärId. Har stickat och stickat på en svart patentstickad herrtröja. Den har inte varit direkt kul att sticka och dessutom svart och tung och så när den äntligen är klar visar den sig bli för kort.. Så nu har jag bara att repa upp och fortsätta mitt sysifosprojekt men det blir nog först till hösten för vem vill ha en varm svart ulltröja nu?? Nu längtar vi efter våren istället.

Påsken har firats i huvudstaden, det har varit soligt men kallt. Speciellt mycket handarbete har det inte blivit trots att jag lyssnat och inspirerats för fullt av stickpodden och raverly. Kanske är det det som är problemet. För mycket inspiration tenderar att ge mig koncentrationssvårigheter. Nu är målet att göra färdigt något större projekt och känna mig nöjd!

GarnnyårsIöftet har i varje fall inte brutits ännu.

Men så blir jag ju heller aldrig färdig med något om man inte räknar dessa yttepyttiga projekt (så garnförbrukningen är inte stor den heller).




eller detta misslyckade fodral som självklart bblev för litet för eminenta mobil. Det är kanske tur ändå att det finns olika mobilmodeller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar