måndag 12 november 2012

Grått

Den senaste tiden har färgskalan varit ganska grå... jag fick beställning på en mössa i grått och sedan fick jag mersmak och det blev några vantar av bara farten, faktiskt mina första stickade vantar
någonsin! Ett par tumvantar var inte svårt så var tvungen att försöka utmana mig själv lite ytterligare och göra ett par torgvantar, jag tror i varje fall att de kallas så. Vantar som man kan vika av hatten på och så blir fingrarna luftade ;-) I vanlig ordning gick inte min ansträngning hem hos sonen. Jag som trodde att han skulle känna sig mer fri i den typen av vantar, min son är nämligen helst utan vantar.
 
Även på andra plan är livet lite grått just nu. Halkade med min cykel förra veckan, på väg till jobbet. Nu har jag ont i mitt knä och jag har varit tvungen att köpa månadskort. Det känns hemskt onödigt och jag saknar träningen man får av att cykla. Nu kan jag knappt gå och har varit tvungen att vara hemma från jobbet i tre dagar. Idag har jag visserligen jobbat igen men jag har lite svårt att möta barnen på deras nivå. Cykling som ska vara så bra! Nä grått är vad det är just nu...
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar